Fire gode grunde til at hyre et marketingbureau

Marketing

Du skal, uanset om du driver en fysisk eller digital butik, eller om du arbejder som konsulent, bruge ressourcer på marketing, hvis du skal have kunder i forretningen. I dag kommer man langt med et godt netværk og mund-til-mund-metoden, når man skal skabe salg og omsætning, men skal du tage din virksomhed til det næste niveau, skal du investere i markedsføring.

I dag vil vi stille skarpt på, hvilke gode grunde der kan være ved at hyre et marketingbureau som eksempelvis ValueAds. Læs videre, hvis du overvejer at hyre et bureau til at varetage din markedsføring.

#1 Du undgår at begå dyre begynderfejl

Som nyudklækket virksomhedsejer kan du være tilbøjelig til gerne at ville varetage alle opgaver selv for at holde udgifterne nede. I den forbindelse kan det f.eks. være, at du selv vil varetage din markedsføring, men det er ikke altid en god idé. Du risikerer nemlig at begå en masse dyre begynderfejl, hvis du ikke sætter dig grundigt ind i de forskellige markedsføringsformer.

Du kan f.eks. hurtigt komme til at brænde mange penge af på Google Ads uden at opleve nævneværdige resultater, hvis du ikke formår at bruge de rigtige søgeord, annoncetekster, budstrategier m.v.

#2 Du kan koncentrere dig om det, du er bedst til

En dygtig virksomhedsejer kender ikke kun sine styrker, men også sine svagheder. Hører markedsføring ikke til blandt dine spidskompetencer, bør du overlade dette til andre, eksempelvis et marketingbureau, så du kan koncentrere dig om det, du er bedst til, hvad end det er salg, ledelse eller noget helt tredje. Så får du også et meget sjovere arbejdsliv.

#3 Du slipper for at hyre en dyr markedsføringsmedarbejder

I princippet vil du godt kunne håndtere din markedsføring inhouse, men det kræver, at du enten selv mestrer markedsføring, eller at du er villig til at ansætte en markedsføringsmedarbejder. For nystartede virksomheder giver det dog ofte bedre økonomisk mening at alliere sig med et marketingbureau som ValueAds end at ansætte en markedsføringsmedarbejder. Foruden selve lønnen til en medarbejder er der nemlig udgifter til pension, feriepenge m.v. Det løber hurtigt op og bliver en stor udgiftspost i budgettet.

#4 Du får adgang til eksperter inden for flere forskellige markedsføringsdiscipliner

Det er svært at finde én medarbejder eller én konsulent, der har kompetencer inden for alle markedsføringsdiscipliner. Ofte vil personen kun mestre en eller få discipliner, eksempelvis SEO og Google Ads.

Ved at hyre et marketingbureau vil du få adgang til eksperter inden for mange markedsføringsområder. ValueAds mestrer f.eks. både SEO, Google Ads, affiliate marketing, konverteringsoptimering m.v.